torstai 12. helmikuuta 2015

Year 2014

Oon tehny tälläsen viimeks vuodesta 2012, mutta päätin ottaa itteeni niskasta kiinni ja koittaa päivittää tätä aktiivisemmin. (En lupaa mitään, koska se ei kuitenkaan tuu pitämään.) Pöllin tän siis Tiinalta, koska Tiinan tällänen vaikutti aika hyvältä. Saa ny nähä mitä tästä tulee. 

 Paras keikka?

Ömm.. Paras.. Oli niin monta hyvää keikkaa, mut ehkä se Cheekin stadionkeikka (anteeks kaikille :D) menee aika kärkeen. Sit ihan näist peruskeikoista varmaa joku Mädärikeikka, nyt varmaa mieleen tulis Bar Bäkkärin keikka elokuussa.


        Kenen kanssa vietin eniten aikaa?


Tähän taitaa Tiina olla aika selkee vastaus, Sarina on kyl kans siinä ihan hollilla. Ne kaks.
Sarinasta ei oo kuvaa, koska muistelen että me ei hirveesti olla otettu kuvia, koska Sarina ei taida tykätä olla kuvissa hirveesti.


Olenko riitautunut kenenkään kanssa?

Nojoo, mut mä vihaan riitelemistä yli kaiken. Musta ei oo riitelijäksi, joten koitan tehä kaikkeni välttääkseni tilanteet, joista voi aiheutua riitatilanne.

Hulluin asia mitä tein?

Varmaan keikkareissut Lohjalle, Perniöön, Turkuun, Tuusulaan ja Tampereelle. En oo hirveen useesti lähtenyt keikalle toiselle paikkakunnalle. Perniö oli aika hullu juttu, koska se keikka makso kympin eikä meillä ollu siitä mitään tietoa. Tuusula oli kans aika hullu, koska se keikkapaikka oli jossain metän keskellä, eikä ollu melkeen mitään havaintoa miten sinne mentiin. Okei, Tampere oli siinä mielessä hullu, koska me ei nukuttu. Järkevää..

Sit myös voisin mainita tähän pari pelireissua. Kävin kattomassa Zoomin pelejä (raittius ja urheiluseura) Asikkalassa maaliskuussa ja Porvoossa elokuussa. Asikkala oli suunniteltu, mut Porvoo oli aika ex-tempore, koska olin ollu samana päivänä vielä töissä ja mietin, että ehdinkö sinne. Otin riskin ja onneks menin. Zoomissa pelaa siis Salkkareitten Lari (Ronny Roslöf) ja Elias (Petteri Paavola).

Ps. Nää kuvat tulee paskasti, koska en saa niit sillee vierekkäin mitenkää. Anteeks siitä. 



Miten olen muuttunut vuoden aikana?

Perus vastaus, mut oon mä ainakin itsenäistyny enemmän ku aiemmin, koska mummin ja ukin muutettua Suomussalmelle, mulla ei oo lähistöllä ollut ketään sukulaista, jonka luokse on voinut mennä silleen nopeesti vaan käymään. 

Uusi bändi- tai artistituttavuus?

Kasmir, Softengine, Tiisu ja Justimus. 

Täytyy myöntää, etten mä ees tykännyt Vadelmavene-kappaleesta ollenkaan, kun se ilmestyi. Jotenkin se vaan ei ottanut tulta alleen mun silmissä, mut sit kesän mittaan rupesin tykkäämään siitä. Mut ei se edelleenkää oo Kasmirin paras biisi, ei todellakaan. Kasmirin tiesin olleen 15 minutes before the Dive -yhtyeen laulaja, mutta en ollut koskaan kunnolla tutustunut kyseiseen bändiin, mutta olin käynyt ehkä yhellä keikalla. Kesän ja syksyn aikana tuliki sit nähtyy Kasmir useemmin. :)

Softengineen tutustuin UMK:n kautta, mutta mä en kyllä kyseisen kisan aikana tykännyt bändistä. Voi olla, et se johtu siitä et halusin Madcraftille niin paljon sitä edustuspaikkaa, että en voinut tykätä, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna ihan tyhmää, koska onhan se Softengine ihan mieletön. Sitäkin bändiä on nyt tullu nähtyä syksyn aikana aika useesti. En valita.

Tiisu on tuttu nimi ollu, mutta jossain bändikisoissa näin bändin livenä ekan kerran (en valitettavasti muista oliks se 2014 puolella). Sit ajauduin keikalle ja eihän tästä voi kun tykätä. Vaikka Tiisun musiikki ei nyt periaatteessa oo sellasta mitä pääasiassa ja yleisesti kuuntelen ni täytyy kuitenkin sanoo että uusin sinkku on ollu kuuntelussa aika paljon.

Joo tästä vikasta nyt ei sit tartte hirveesti kertoo. Muutakun että kiitos Tubeconin, Justimus on nyt yks sellanen bändi jota kuuntelen. Alkuvuosi on lähteny käyntiin melkein pelkästään kuuntelemalla Justimusta. 

Kenen keikoilla kävit eniten vuonna 2014?

Madcraft. Laskettiin just Tiinan kans, et yhessä käytiin kattoo Mädäreitä 14 kertaa. Eli aika selkee tää on. :)


Uusi tv-sarja tai leffatuttavuus?

Leffoista ehdottomasti The Fault in Our Stars. Kävin sen kattomassa muistaakseni kahesti. :) Toisen kerran yksin.

Joku random tapahtuma tai asia mistä haluan mainita?

Mä en tiedä onks mitään sellasta niin erikoista, mutta mainitaanpa nyt, että sauna on todella kiva paikka nukkua. Sitten myös se, että siideritölkkiä kannattaa säilyttää matkalaukussa ja se on kiva silloin jos se hajoaa sinne ja kaikki vaatteet tuoksuu/haisee ihan Somersbylle. Nimim. kokemusta on. :D 

Myös Tubecon on mainitsemisen arvoinen asia.

Paras juoma?

Vanilla cola ehdottomasti. ♥

Olenko ollut yksin leffassa vuonna 2014?

Kuten tuolla ylempänä mainitsin, niin olen joo. En kyllä tykkää siitä yhtään, mutta tollasia itkuleffoja on kiva käydä kattomassa, jos ei tykkää itkeä muiden nähden.

Paras ruoka?

Vaikee. Ömm. Ruoka on aina hyvää. En osaa valita parasta.

Mitä sellaista tein, mitä en ollut aiemmin tehnyt?

En ollut ikinä aiemmin käynyt Lost in Musicissa ja sinne siis mentiin Tiinan kanssa. Sen nyt voi varmaan laskea tähän. Sit menin myös Kainuun musiikkijuhlille (Kajaaniin) alunperin yksin, mutta sit Sarina olikin siellä myös :) Mutta matkustin linja-autolla yksin Suomussalmelta Kajaaniin enkä ole sitäkään aikasemmin tehnyt. Haettiin myös Tiinan kanssa töihin Provinssiin (vain koska Madcraft ja Softengine), mut oltiin vähä liian myöhässä. Tänä vuonna aion kyl toteuttaa ton, että meen töihin jollekin festareille, mihin muuten maksaisin itteni kipeeks jos lipun joutuisin ostamaan.



Mistä en ole niin ylpeä? (mitä olisin tehnyt toisin)

Olisin jättänyt kaikki turhat kiukuttelut ihan minimiin ja en olis ollut niin äkkipikainen tai töykee. Toivottavasti parannan tapani ens vuoteen (tai siis tähän vuoteen) :D

Lempivaate?

Hmm. Mä en oikeestaan oo ihan varma mitä mä oon ostanut/käyttänyt vuonna 2014, mut täl hetkel tulee mieleen ainakin nää.


Lempparikaupunki?

Helsinki.

Erikoisin keikka?

Koska en halua sanoo pelkästään samaa ku Tiina, niin mun täytyy sit lisätä tähän myös Xbox-konsertti Narinkkatorilla. Eli siis laiva ja Xbox-konsertti. Tottakai myös Tubecon, mut sitä mä en laske keikaks, koska sitä se ei pelkästään ollut.


Minkä piirteen huomasin kasvavan itsessäni vuoden aikana?

Kaksimielisyys/pervous. Mä en tiedä miksi tai mistä tää tulee, mutta antaa olla. :D Nykyään ajattelen paljon enemmän asioita pervommin, mut kai se johtuu aika paljolti kavereista. Enkä siis väitä, että mulla on pervoja kavereita, ehkä mä oon :D

Paras festari?

Tikkurilafestivaali. Se järjestettiin ekaa kertaa ikinä ja se oli mun synttäreiden jälkeen, joten ostin itelleni synttärilahjaks lipun. Oli hyvä artisti/bändikattaus, mut edelleen vähä harmittaa se et Roope Salminen & koirat oli Apulannan kans samaan aikaan, varsinki ku tänä vuonna Apis on uudelleen Tiksifestareille. Pakko kuitenkin mennä tänäkin vuonna taas!

"Samuli on hyvä mies. Parempi mies." - Moona Manninen, 2.8.2014 

Mistä olen ylpeä?

Sain otettuu itteeni niskasta kiinni ja mentyy TeaKin pääsiksiin. Tänä vuonna musta tuntuu siltä että en tiedä haluunko mennä sinne pääsykokeisiin. En tiiä, se vaan tuntuu siltä. En saa otetta itestäni. 

Kamalin asia vuodessa 2014?

Varmaan se, kun mummi ja ukki muutti Suomussalmelle tossa ennen kesää.

Pidinkö uudenvuodenlupaukseni?

En mä muista mitä lupasin, tuskin mitään erikoista. Mut koitan tehä jotain uutta ja koitan selviytyä vuodesta kunnialla!

Parhaat ystävät?

Tässähän ne ♥


Vuoden biisi

Mä luulen, et se menee Madcraft-Softengine-Kasmir-Justimus-akselille. Tota. Hmm. Mun ja Tiinan uudenvuoden Spotifylistas on aika hyviä miinuksena pari mitkä ei ees siihen listaan kuulu. 
Sanotaan tähän esimerkkinä nyt vaikka Biisonit ja On Erection. 

Tosta pääset tsekkaamaan listan: Moonan ja Tiinan Uusi Vuosi

Kiitos, jos jaksoit lukea tänne asti. Nähdään seuraavassa postauksessa, en tosin tiedä milloin se tulee, mutta koitan päivittää useemmin. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti